woensdag 4 februari 2015

Dag twee voorafgaande aan mijn tweede stamceltransfusie

Zo ik zit met een bakkie koffie voor de ramen gisteren heb de eerste infusie gehad. Nou dat was me toch wel een pittige ervaring, die ik zelf even niet op die manier aan had zien komen. Ik hoop dan ten zeerste dan het vandaag beter zal gaan. Ze hadden de zakken dus opgesplitst in acht units, wauw, dit werd in twee sessies gegeven. Na de eerste flipte ik em zo dat ik me van de tweede niets kon herinneren. Wat ik erg vervelend vond, je lichaam koppelt dus ook zomaar van je psyche los. Vandaag moet het gewoon beter gaan, ik wil het en kan het. We hebben ook even nu met de laten we zeggen verdovende medicijnen geschoven zodat ik straks rustiger de stamceltransplantie beter in ga.

Ik ben wel blij dat ik vannacht geslapen heb zodat ik redelijk wat energie heb voor de behandeling. Het is gek om te denken dat het standaard behandelen nu vandaag ineens stop. Althans geen kuur etc.. Ik zal nu de dipweek (weken) in gaan en dan moeten mijn cellen allereerst aanslaan en weer opnieuw andere cellen gaan aanmaken. Dit kan snel maar ook nog traag gaan, dat is gewoon echt afwachten. Het is ook kijken op er complicaties optreden. Door de gehele behandeling vanaf het begin gezien heb ik nu echt 0,0 % weerstand en dat is het tricky voor nu. Niks oplopen is het motto, we zijn allemaal heel erg voorzichtig, dan maar maskers op en zo. Dat lukt voor zo'n korte periode makkelijk.

Maar nu zijn we nog helemaal in het vandaag. Terug naar de koffie, stamcellen en mijn uitzicht op de Sint Pietersberg, althans dat is me gezegd stel je voor dat het em niet is hahaha wat een mop. Misschien ga het uitzicht maar vastleggen op papier. De activiteiten begeleiding het papier er verf gebracht. Want in een ziekenhuis vind ik het ook nog steeds moeilijk om me over te geven aan het nietsdoen of zelfs verveling. Dus ze lopen hier vaker naar binnen op de kamer daarvoor.

De verpleging niet want die hebben het keidruk met de dingen van de dag voor hen. Nou dat was het voor nu dan weer even en ik vertel later hoe het is geweest, de tweede ronde. Ik wil wel iedereen tot nu toe bedanken voor de support en berichten, echt heel lief. Dat wilde ik ook graag even zeggen, en natuurlijk geldt dat ook voor mijn eigen familie dreamteam!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten